Yoga

Lotuslane

 

Yoga

 

 

Jag undervisar i Klassisk Yoga och hämtar inspiration både från Ashtanga Yoga ( Andning, Dynamik och Lås ) och Iyngar Yoga ( fokusering på att positioner)

och mina kurser innehåller alla yogans olika element:

 

Yogaställningar (asana), andningsövningar (pranayama), fokus (dristi) samt hållningar och lås (mudra och bandha). Detta är den fysiska delen av yoga som med ett samlat begrepp ofta kallas Hatha yoga.

 

Den klassiska yogan ger klarhet och energi, och har samtidigt en avstressande och djup psykisk verkan. Den innehåller både lätta övningar för nybörjare, olika dynamiska övningar där andning och rörelse följs åt, och mer avancerade ställningar, där man står helt stilla i varje position i upp till fler minuter.

 

Effekten av yogaställningarna förstärks med andningsövningar och harmonieras och avsluts med djupavslappning..

 

Mina yogakurser är uppbyggda som ett förlopp, så att du upplever en utveckling och variation under kursens gång. Varje pass har en verkan i sig, men förbereder dig även för nästa lektions övningar. När du gör yoga regelbundet ökar effekten och du får en stabil verkan.

 

 

För närvarande har jag inga yoga kurser i Kolmården

 

 

 

 

Höstterminen 2016

 

Har Du anmält dig till passet och vill få garanterad plats bör Du betala in avgiften 1180 ;- på bankgiro nr 141-6478

Glöm inte att ange ditt Namn och tel nr.

 

Undvik före och efter yogapass!

 

Lämna info. före yogapasset om eventuella skador.

Använd bekväma kläder och var barfota. Ta gärna med Dig en egen yoga matta av hygieniska skäl.

Det finns tillgång till mattor för Dig som inte har egen.

Var beredd på att svettas. Undvik att äta något stort mål mat närmare än två timmar före yogapasset.

Om du är hungrig ta en frukt. Drick inte mycket vattenförre eller under yogapasset.

Vänta ungefär 30 minuter efter yogapasset innan du äter eller dricker större mängder.

Stäng av mobiltelefonen helt under passet Tänk på din omgivning! Undvik starka parfymer både före och efter passet. Det är också viktigt att du och dina kläder är hela och rena.

Vid menstruation bör man ta det lugnt de första dagarna, eftersom det är en energikrävande period för kroppen.

Om du är gravid ska du inte börja på kursen.

 

Copyright © All Rights Reserved